Radbikes blir "Rad ski b0ys"

På grund av det alltid svikande vädret och den ytterst begränsade åkmöjligheten har vi valt att ställa cyklarna på hyllan och plocka fram skidorna och snowboardsen på heltid. Vi inleder den nya eran på bloggen med att visa den lokala backen och några av dom coolaste tricken som fotats där.

Det är synd att bmx:andet var så dåligt i Katrineholm, men vi är flexibla och väljer att utöka våra möjligheter med massa vintersport istället.

Dagen började med att Tobbe plockade upp mig utanför min lägenhet vid 10.35 tiden. Redan då stod jag med nyvallade K2 skidor och redo att ösa. Bladesen fick ligga hemma då det är svårt att åka snyggt med dom. Tobbe hade med sig snowboarden och nya bootsen han köpte i sälen. Färden gick förbi Forssjö och in till Spökbacken där snökanonerna öste för fullt. Det var väldigt lite folk och när liftkorten var köpta och liften startad så öste vi på direkt.

Backen var riktigt bra pistad med partier av pudersnö från snökanonerna och mycket trevlig att åka i. Kolbackasvängen var öppen och dom hade rotat upp ett par rails och en box, inte mycket för oss riktiga åkare alltså. Att åka på rail med skidor och förstöra stålkanten betackar jag mig å det yttersta.

Efter lite feta airs valde vi att fika med lite våffla och varm choklad. Mer åkning och några fler bilder så var dagen klar. Resan hem gick igenom skogen på småvägar som gud glömt, men en bra dag.

// Affe




Kommentarer
Postat av: christoffer

De é najs! :D

2010-01-04 @ 21:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback